Popularność platform streamingowych systematycznie rośnie, co też przekłada się na liczbę osób wykupujących płatne subskrypcje. Ludzie z branży widzą, że łatwiej jest wypromować muzyczny kawałek w sieci, niż sprzedać płytę, dlatego też działalność marketingową kierują właśnie do Internetu, aby tej cyfrowej rewolucji nie przespać i nie obudzić się daleko w tyle za podążającą za trendami konkurencją.
Ogólna charakterystyka platform streamingowych
Z punktu widzenia słuchaczy takie aplikacje wiążą się z ogromną wygodą. Użytkownicy zyskują dostęp do rozmaitych efektów twórczej działalności, do czego potrzebują jedynie Internetu. Nie muszą dysponować miejscem na dysku lub karcie pamięci, ani też nie potrzebują napędu CD, by odtworzyć zawartość.
Artyści z kolei samodzielnie lub przy współpracy z dystrybutorami treści mają możliwość dotrzeć do globalnych odbiorców, publikując pliki na wielu platformach o takim przeznaczeniu. A większe zainteresowanie to oczywiście bardziej satysfakcjonujące wyniki finansowe.
Czy zarabianie na Spotify jest możliwe?
Samo umieszczanie plików na platformie nie wystarczy, żeby zyskać rozgłos i w konsekwencji wymierne korzyści finansowe. Kluczem jest bowiem popularność utworów, a tę osiągnąć można, trafiając na serwisowe playlisty. Muzycy, chcąc tego dokonać, zastanawiają się zatem, jak znaleźć się na playlistach Spotify, aby potem móc wybrzmieć w słuchawkach lub głośnikach pokaźnego kręgu użytkowników aplikacji.
Sposobem na to są prezentacje przesyłane edytorom playlist. Aby zwrócić ich uwagę, trzeba wyróżnić się zarówno walorami artystycznymi utworu, jak i historią, która się nim kryje, ponieważ dla redaktorów również kontekst ma znaczenie. Jeśli sztuka ta się powiedzie, to w dalszej kolejności artysta powinien zaangażować się w promowanie swoich dzieł, generując tym samym ruch ze swoich social mediów do serwisów streamingowych.
Takie działania procentują korzyściami dla obu stron. Dodanie utworu na playlistę pomaga artyście zyskać większą publikę, a ten następnie dzieli się linkami do serwisu, przyczyniając się do wzrostu jego popularności.
Jak zwiększyć zasięgi w Tidal?
Mechanizm zdobywania zasięgów w obrębie różnych platform wygląda podobnie. Skuteczna promocja w Tidal opierać się będzie na działaniach zbliżonych do tych w serwisie Spotify i obejmować polecanie kompozycji muzycznych osobom sprawujących pieczę nad playlistami. Jeśli uda się wybić ponad ogrom utworów trafiających każdego dnia do serwisu, wówczas droga do większego sukcesu będzie łatwiejsza, choć pokonanie jej wymagać będzie od twórcy wysiłku.